Bilgilendirme Girişimcilik, İş modeli ve Ar-Ge süreci

Kullanıcı Değerlendirmesi
5.00 Oylama

BİGSTAR

Web Design Expert
Yönetici
Admin
Katılım
Nis 17, 2017
Mesajlar
449
Tepki puanı
740
Puanları
93
Web Sitesi
exelance.org
Merhabalar beyler, bayanlar...

Geçenlerden süregelen bir soru yöneltilmişti, girişimcilik ve iş modeli hakkında. Günümüzde o kadar çok interaktif ortamları sıkı bir şekilde kullanıyoruz ki geleceğimiz dahil tüm her şeyimizi bu ortam üzerinden elde etme peşinde olsa gerek ki bunca çaba bu yüzden...

Proje üretimi, plan yönetimi, iş modeli, tasarım, kurgulama, ar-ge süreci, ana bütçe, melek yatırımcı... Ve daha nicesi...

En önemlisi ise fikir. Fikir her kafadan çıkandır. Gerçek bir fikir için önce iş planı oluşturulmalıdır. Ancak bir iş planı oluşturmadan önce gerçekten bir şeyi iyi anlamalısınız. Kendinize sormanız gereken 3 basit ama önemli soru yöneltin.

Bu bir tutkumu ? -> Meydana getirmek üzere olduğun bu projen kahveni yudumlarken aklına gelen fikirden ibaret mi, yoksa seni harap eden, geceleri uykundan alıkoyan, düşünmeden edemediğin, ruhunu daraltacak derecede mi?
Hayır abartmıyorum. Bir sonraki adımı asla bilemezsiniz ve her ne yapıyorsanız yapın karanlık ve kasvetli anlardan kurtulmak için buna ihtiyacınız olacak. Başladığınız andan itibaren bu ruhunuzu karıştıran bir tutkudan çok o konuda rakipleriniz daha özel bir konuda daha anlayışlı olmaya eğilimli olmanız gerekecektir.

Bir ihtiyaç var mı ? -> Açıkçası bunu iki farklı açıdan değerlendirebiliriz. İlki ihtiyaç olanı fark etmek ve pazara göre ürün üretebilmektir. Bir diğeri ise ürün üretildikten sonra ihtiyaç olduğunun fark edilmesidir. Örneğin hiçbirimiz akıllık telefonlardan önce onlara ihtiyacımızın olduğunu bilmiyorduk. Atalarımıza sorulduğunda o dönemde bile alo denmesi akılları durdurur ve yeterli olurdu :) Fakat şimdi spotify, itunes, netflix gibi platformların dahi ihtiyaç olduğunu kullanımdan sonra hissediyoruz ve fark ediyoruz. Elbisemiz yırtıldığında iğne iplik ihtiyacından farklı bir farkındalıktır bu. Gerçek bir girişimci pazarın kalabalığına göre sunumunu yapmaz. Sunumunu yaptıktan sonra pazar kalabalıklaşır. Çok iyi değerlendirmelisiniz...

Peki ya iyi yapabilir miyim ? -> Operasyonel olarak mükemmellik ve bu fikri "pazar" ihtiyacına göre karşılamaya zorlayan ve kar veya pozitif nakit akışı için yer bırakan ekonomik bir motor tasarlayabilir, tanımlayabilir ve uygulayabilir miyim?
Harika bir fikir buldun. Bu tutkun haline dönüştü. Ve pazara çıkmaya karar verdin. Evet pazar araştırması yaptın ve hazır hissediyorsun. Bu çok iyi. Fakat eğer fikre "para kazandıramazsanız", ekonomik bir motor olmazsa bir hobiniz var=bir sadaka ??? Hepsi iyi ama bunlar iş değil. Sende melek değilsin...

Tüm unsurları iyi değerlendirmeli ve fikriniz deki tüm diğer noktaları değerli bir şeye dönüştürebilir misiniz ? Onları gerçek bir ekonomik motora dönüştürebili misiniz ?

En güzel örneklerden bazılar facebook, swarm, instagram ve diğer sosyal medya uygulamalarıdır. İlk çıktığında hepsi çok iyi gidiyorlardı. Popülerlerdi. Ama daha sonra hepsi için temel soru ne zaman para kazanacaktık. Nasıl para kazanabiliriz ? Hiç bir getirisi olmayan bir projeden nasıl para kazanabiliriz ??? Elimizdeki tek veriler real insanlar. Takipçiler. Üyeler. Peki ya para..? Ve onlar başardı. Ellerindeki bilgiler ile para kazanmayı başardılar. Amazon, facebook, google, youtube vs.

Öyleyse birincisi: Muhtemel rakiplerinize kıyasla bu özel fikrinizi çok özel bir tutku ile temel uzmanlığınızla idame etmenizdir. İkincisi: Pazarda tanınmış olsun veya olmasın pazarda buna ihtiyaç var mı? Unutma sanal tekelleştirilemez. Fikriniz dahilinde diğer rakipleriniz çok iyi bir noktada olabilirler. Ama asla sizin fikriniz ve tutkunuzun hakimi değiller. Onları ezip geçmek için tek gereken tutku. Bir tutam saf tutku :) Üçüncüsü: Tüm finansal operasyonel ve lojistik meseleleri içeren, işinizi uzun vadeli otantik, öngörülebilir, sürdürülebilir yüksek büyümeli bir girişime sürükleyecek bir ekonomik motor var mı ? Evet her şey bağlantılı ve tüm kapılardaki tek yansıma ise para.

Ne de olsa sanırım peşinde olduğun şey bu.

Bu üç soruyu kendine acımasızca sormalı ve dürüst cevaplar vermelisin. Saygı duyduğunuz ve girmek istediğiniz alanda bilgisi olanlardan tavsiye almak ve bunları sağlam bir şekilde yanıtlamak iş planınızı çerçeveler.

Oradan sonra bir iş planı yazmaya devam edebilir ve onlarla ne yapacağınıza, ekibinizin nasıl çalışacağın konusunda bir yol haritası çıkarmanıza karar verebilirsiniz.


Ve lütfen ama lütfen ilk hedefiniz temel müşteri memnuniyeti değil, melek yatırımcı memnuniyeti değil önce özverinizin sonucunu dürüst bir şekilde başara-bildiğinizden emin olmalısınız. Kendiniz memnun olduysanız diğer herkesi memnun etmek çok daha kolaydır. Ve kimsenin onayı ile bir girişime başlamadınız ki kimsenin onayı ile mutlu olasınız yada üzülesiniz. Size bu sıkı ve sisli yolculukta başarılar dilerim.

Bunu aklında tut ve çok daha anlamlı ve faydalı hale getir.
Bu makale sizlere faydalı olduysa fikirlerinizi paylaşmaktan çekinmeyin. Devamı gelecektir...
 

Bizi sosyal sitelerde takip edin


Üst Alt